Altaner Århus – husk alt papirarbejdet

Tjek op på tilladelserne inden du drømmer for meget (foto minaltan.dk)

Tjek op på tilladelserne inden du drømmer for meget (foto minaltan.dk)

Hvis jeres andelsforening eller boligforening er blevet enige om, at I gerne vil have sat altaner på alle lejligheder i jeres ejendom, er der en del papirarbejde, der skal laves efterfølgende. Hvis I skal have altaner Århus, skal I først sende en ansøgning til Bygningsinspektoratet i kommunen. Dernæst skal I sørge for at have et dokument, der beviser, at ejendommes ejer eller administrator giver samtykke til, at I skal have dem sat op. I dette dokument skal det også fremgå, hvordan I har tænkt jer, at altanen skal bygges. Der er en del regler, som skal overholdes på det område. Derfor er det en god idé at hyre et altanfirma meget tidligt i processen. Så kan de hjælpe jer med at lave de nødvendige tegninger, som skal sendes til kommunen.

Altaner Århus – skal passe til ejendommes arkitektur

Hvis I vil have altaner Århus, skal I være opmærksomme på, at kommunen går op i, at altanen passer til resten af arkitekturen på huset. I kan faktisk få et nej til jeres ansøgning, hvis ikke I har tænkt over, at altan og ejendom skal passe sammen ret stilmæssigt. Igen er det en rigtig god idé at have et firma med inde over denne del. Selvfølgelig fordi de kan fortælle, hvilke altaner der passer til hvilke huse. Selvom det kan lyde uoverskueligt med alle disse regler, skal det dog siges, at Århus kommune er positivt stemt over for de fleste, der gerne vil have altaner på deres ejendomme.

Klik her for at læse mere om altaner Århus.

One Response to Altaner Århus – husk alt papirarbejdet

  1. Pingback: Inviter lyset indenfor i din lejlighed med smukke altandøre

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *